Thursday, September 30, 2010

jam pasir



Bismillah...

pejam celik pejam celik, dah minggu ke-16 sem 3. uhui final exam tiga minggu lagi. kejap je dah nk habis sem 3. lps tu sem 4.fuh. kadang2 terfikir gk, biar betik dah 2nd year?? sedar2 nnt 3rd year, 4th year, 5th year, pastu dah habis?? fuh. bunyi dia macam kacang goreng. mcm senang je kan? tapi faktanya?? hahaha. tanya la dak2 medic y bertebaran melata di bumi Allah ni. bak kata UNIC (kini UNIQUE).. di hati ini hanya Tuhan y tahu, lalala~

kan syok hidup ni ibarat jam pasir, bila dah habis satu putaran, boleh dipusing2 balik. haha. tapi hakikatnya hidup ni bukan macam tu. org selalu kata hidup cuma sekali... tapi mereka lupa, mati itu juga sekali, akhirat itu juga sekali, syurga dan neraka itu juga hanya sekali.

sekarang ni, dah mcm2 fesyen so-call 'muslimah' dah ada kt pasaran, tudung bonggol unta lah, tudung rahib kristian lah, tudung jambul terkeluarlah, baju buah nangka lah, baju kertas turas lah, mcm2 ada. haha. ntah tang mana muslimah pon xtau la.

fenomena skg jugak,
  1. profession: guru/doktor/pengurus/kerani/pelajar/etc.
  2. agama: islam/yahudi/buddha/kristian/etc.
  3. etc. etc. etc.
islam itu hanya agama kah? islam itu hanya pada ic kah? pilih penyataan berikut:
  1. saya seorang pelajar beragama Islam
  2. saya seorang Muslim y sedang belajar
mana satu kita sekarang? astaghfirulllah..


p/s: sekadar coretan dan buah fikiran di malam hari... wallahua'lam..

Alhamdulillah~

4 comments:

syahirahlahmi said...

saya seorang muslim yang belajar..=)

sh_ena said...

^_^ great!!~

Heru said...

minta ijin ngopi gambar jam pasirnya....

sh_ena said...

its not even mine.. silakanlah~~

ALLAH know!

"dan Dialah y menidurkan kamu pada mlm hari dan Dia mengetahui apa y kamu kerjakan pada siang hari. kemudian Dia membangunkan kamu pada siang hari utk disempurnakan umurmu y telah ditetapkan. kemudian kepadaNya tempat kamu kembali, lalu Dia memberitahukan kepadamu apa y tlh kamu kerjakan." Al-An'am 6: 60

motivating one-self!~

"la yukallifullahu nafsan illa wus'aha"
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya" al-Baqarah 2: 286

~~kadang kala Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat.. kita tertanya-tanya, kemana hilangnya mentari?? rupa-rupanya Allah gantikannya dengan sang pelangi yang indah... ^_^