Tuesday, June 25, 2019

Dalam sekelip mata


Allah. Allah. Allah.

Saat aku hampir berputus asa.
Saat aku hampir menyerah kalah.
Sinar Kau menyuluh jalan.
Sinar Kau beri harapan.

Allah. Allah. Allah.
Dalam singkat masa yang tak terjangka.
Kaki melangkah tanpa aku rasa.
Menuju dan hanya ingin bertanya.
Sedang jawapan sedang menanti.
Tersedia untuk diketahui.

Allah. Allah. Allah. 
Aku benar insan yang lemah.
Insan yang selalu tersalah.
Insan yang selalu menyerah.

Kau tukar gelap jadi cerah,
Kau tukar hitam jadi putih,
Dalam sekelip mata.

Mana lagi yang mahu kau kira, wahai manusia?
Mana lagi mahu kau ungkit.
Apa lagi kau mahu, wahai manusia?
Syukurmu sedikit, ungkitmu sebukit.

Allah. Allah. Maafkan aku hambaMu yang hina.

11.59am
25th June 2019

Berita diterima bagai tak percaya
Tukar tempat kerja bukan gurauan semata

Ya Allah, andai benar ini jalan y Kau pilih untukku maka Kau kuatkanlah aku untuk menjalani hari2 yang mendatang, permudahkan segala urusanku dan jgn Kau biarkan aku jauh walau seinci dariMu. Moga dapatku tanamkan kesabaran yang tinggi dalam menjalani kehidupan ini. amin.

Alhamdulillah 'ala kulli hal. 

No comments:

ALLAH know!

"dan Dialah y menidurkan kamu pada mlm hari dan Dia mengetahui apa y kamu kerjakan pada siang hari. kemudian Dia membangunkan kamu pada siang hari utk disempurnakan umurmu y telah ditetapkan. kemudian kepadaNya tempat kamu kembali, lalu Dia memberitahukan kepadamu apa y tlh kamu kerjakan." Al-An'am 6: 60

motivating one-self!~

"la yukallifullahu nafsan illa wus'aha"
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya" al-Baqarah 2: 286

~~kadang kala Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat.. kita tertanya-tanya, kemana hilangnya mentari?? rupa-rupanya Allah gantikannya dengan sang pelangi yang indah... ^_^