Tuesday, August 13, 2013

23.

bismillah..

semoga Allah sentiasa merahmati kita semua... dalam setiap langkah, dalam setiap nafas.... hari ini telah sampai ke penghujungnya.. tetapi masa dan kehidupan kita akan terus berjalan.. kita tidak akan sesekali menjadi lebih muda dan kita tidak akan sesekali dapat hidup lebih lama/panjang dari apa y telah ditetapkan..

"bekerjalah seolah2 kita akan hidup seribu tahun lagi,
dan beribadahlah seolah2 kita akan mati esok."

"orang yang paling bijak adalah orang yang mengingati mati." kerana ia mengingatkan kita y hidup ini bukan utk suka2, ia juga bukan selamanya. kita hidup utk mati. dan kita wajib mati utk hidup y kekal selamanya kelak.

hari yang berlalu menunjukkan kita makin berusia. TETAPI ia juga menunjukkan betapa umur kita makin pendek. dan saat kematian kita semakin dekat.

jangan ditakuti kematian, kerana ia tetap akan berlaku. tetapi takutlah apa y bakal kita hadapi sesudah itu. kerana ia ditentukan oleh apa yang kita lakukan sekarang.

"dunia adalah ladang akhirat" apa yang kita usahakan didunia, kelak kita akan tuainya di akhirat. buruk bekalan kita di dunia, buruklah hasilnya kelak di sana. wallahualam..

diri terlalu banyak dosa, salah dan silap. ampun dan maaf dipinta atas segala khilaf diri.. doakan kita semua dipertemukan di Syurga kelak. amin ya rabbal alamin.

"selamat hari raya.. Eid mubarak. Taqabbalallahu minna wa minkum. Kullu 'am wa antum bikhair."

alhamdulillah...




*im 23 years old. officially. siapa y ckp aku budak sekolah lagi lepas ni siaplah ye...

No comments:

ALLAH know!

"dan Dialah y menidurkan kamu pada mlm hari dan Dia mengetahui apa y kamu kerjakan pada siang hari. kemudian Dia membangunkan kamu pada siang hari utk disempurnakan umurmu y telah ditetapkan. kemudian kepadaNya tempat kamu kembali, lalu Dia memberitahukan kepadamu apa y tlh kamu kerjakan." Al-An'am 6: 60

motivating one-self!~

"la yukallifullahu nafsan illa wus'aha"
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya" al-Baqarah 2: 286

~~kadang kala Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat.. kita tertanya-tanya, kemana hilangnya mentari?? rupa-rupanya Allah gantikannya dengan sang pelangi yang indah... ^_^