Wednesday, January 26, 2011

changes?? at my own pace!

bismillah....

nak berubah tu bukan senang... nak2 lagi perubahan tu kearah kebaikan... lagi la byk cabaran n rintangan menanti kt dpn... tapi kalau fikir from the bright side... takkan Allah nk bg perubahan tu senang je kan? mesti la ada susah payah, baru la kite tau nk appreciate.. kalau x, sng je nk berubah ke arah kebaikan, then sah2 senang je nk berubah balik ke perangai lama.. hurmmm..

”.... apakah manusia mengira bahwa mereka akan dibiarkan begitu saja mengatakan : “kami telah beriman sedangkan mereka tidak diuji ?“ Al- Ankabut 29: 2

actually aku nk tulis.... klo tgk cara aku blaja dlu n skg mesti org xpecaye! haha... seriously! aku LAGI la xpercaya!! dari org y plg mls pegang buku, skg ni TERPAKSA!! tidur pon klo bleh nk peluk (tipu la tu, buku tu taruk tepi je nanye) haha.. nak2 lg skg ni module neuroscience.. adoiiii, dr xinsaf2 skg terpaksa gk PAKSA diri.. klo x bye2 la Muhsina oiii...

tapiiiii... nk banding tahap kerajinan aku ngan org sekeliling, hurm cm langit ngan bumi kot!

BEZA, MEMANG BERBEZA!...

tapi xpela... cm salu aku pegang n semat dlm mind.. biarlah aku jadi kura2 y lembab janji aku tau mane pathway aku nk lalu, n pathway tu masih ke arah matlamat y betol... biar lambat asal selamat... kan? (tapi xbermakna ikut cara sndiri tu lembab right?? mne tau nanye lagi speed? haha pasan!)

ok2, dgn ini sy bangga mengatakan.....

I PREFER TO FOLLOW MY OWN PACE!!!!!

buat apa aku nk terkejar2 ikut step org lain tp habuk aku xdpt... tapi aku sedar la, kadang2 tu mmg la kena blaja dr cara org, pastu pandai2 la adapt n jadikan cara tu cara aku..

itu sebenarnya maksud 'my own pace' tu [aku sedar kemampuan aku dan aku tahu cara nk handle, improvise n betulkan mana y salah]... bukannya aku menonong xtentu arah kehulu kehilir ikut cara n rentak sendiri walaupon bila aku tau cara tu salah... hmmmm...

xpelah, y penting... istiqamah dlm setiap perubahan tu.... biar sikit, tapi tetap berterusan... sikit2 lama2 jadi bukit.. biar bermula dari nothing, meniarap, merangkak, bertatih, berjalan, pastu baru la boleh berlari.... right??! ^_^


Dari A’isyah r.a menyebut bahawa Nabi saw. ada bersabda:
“Sesungguhnya amal yang paling dicintai oleh Allah adalah yang dikerjakan terus menerus walaupun sidikit.” (Diriwayatkan oleh Muslim)

alhamdulillah....

No comments:

ALLAH know!

"dan Dialah y menidurkan kamu pada mlm hari dan Dia mengetahui apa y kamu kerjakan pada siang hari. kemudian Dia membangunkan kamu pada siang hari utk disempurnakan umurmu y telah ditetapkan. kemudian kepadaNya tempat kamu kembali, lalu Dia memberitahukan kepadamu apa y tlh kamu kerjakan." Al-An'am 6: 60

motivating one-self!~

"la yukallifullahu nafsan illa wus'aha"
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya" al-Baqarah 2: 286

~~kadang kala Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat.. kita tertanya-tanya, kemana hilangnya mentari?? rupa-rupanya Allah gantikannya dengan sang pelangi yang indah... ^_^